یکی از راه های ارائه وثیقه به عنوان قرار تامین کیفر در محاکم کیفری، تامین سند اجاره ای است. اجاره سند به عنوان یکی از راه حل های آسان جهت آزادی زندانی و مرخصی زندانی مورد استفاده قرار می گیرد. تامین سند اجاره ای و ارائه آن به دادگاه و یا دادسرا و همراهی متهم و موکل خود در تمام مراحل دادگاه نیازمند تخصص وکیل و آشنایی او با این فرآیند است.

خدمات تامین سند دادگاه

گروه حقوقی عدالت آفرینان متخصص در زمینه اجاره سند با بهره گیری از وکلای متخصص و ارائه بهترین خدمات در زمینه تامین سند اجاره ای همراه موکل خود در تمام مراحل دادرسی خواهد بود.

یکی از اموالی که در دادگاه به عنوان وثیقه ارائه میشود سند است. ارائه سند در محاکم میتواند به صورت تامین سند اجاره ای باشد. سند نوشته ای است که به موجب آن شخصی مالک مالی می شود و اثبات مالکیات با آن سند قابل دفاع می شود. در محاکم برای جلوگیری از فرار متهم و آزادی موقت متهم و جلوگیری از زندانی شدن او با توجه به شرایط و فضای زندان ها و دنبال کردن رویه حبس زدایی، قضات بیشتر از قرار های تامین کیفر برای آزادی زندانی استفاده می کنند.

خدمات تامین سند دادگاه

خدمات تامین سند دادگاه

یکی از مشکلاتی که افراد در فرآیند تامین سند اجاره ای با آن مواجه میشوند تامین سند مناسب برای ارائه به دادگاه است. وکلا به علت آشنایی که با قانون و مسائل حقوقی و فرآیند دادرسی دارند بهترین راهنما جهت کمک به افرادی هستند که به دنبال تامین سند اجاره ای هستند تا از موکل خود در برابر خطرات احتمالی و روبرو شدن با افراد کلاهبردار محافظت کنند. همچنین به علت تخصص خود در زمین های حقوقی فرآیند دادرسی را سریع تر و کم هزینه میکنند.

یکی از ویژگی های سند برای ارائه به دادگاه تناسب ارزش آن با وثیقه تعیین شده توسط دادگاه است. سند ارائه شده به دادگاه باید ارزشی برابر و یا بیشتر از وثیقه ای باشد که تویط دادگاه تعیین شده است. همین امر تامین سند اجاره ای را برای متهمین سخت می کند. ولی مبرهن است که حضور وکیل، خصوصا وکیل متخصص در زمینه اجاره سند، تامین سند اجاره ای با ارزش متناسب را آسان میکند. تعیین ارزش سند با کارشناس است و آشنایی وکلا با انواع سند و ارزش آنها موفقیت موکل را برای تامین سند اجاره ای مناسب تضمین می کند.

چه نوع سندی باید به دادگاه ارائه داد؟

سندی که به دادگاه ارائه میشود میتواند سند منقول و یا غیر منقول باشد. به زبان دیگر سند میتواند انواع سند زمین باغ، سند خانه، سند آپارتمان، سند کارخانه و یا حتی سند مال غیر منقول با ارزشی باشد مانند سند ماشین.

سند ارائه شده باید شش دانگ باشند و فاقد هر گونه مشکل قانونی از جمله مشکل مالیاتی باشد و تمام کارهای شهرداری و اوقاف آن حل شده باشد. اینجاست که حضور وکیل متخصص به موکل این اطمینان را می دهد که در مواجه شدن با افراد کلاهبردار مصون است چرا که آشنایی وکلا با انواع سند و کاربرد حقوقی آنها شما را از هر دامی برای کلاهبرداری و زیان دیدن حفظ می کند.

حضور وکیل برای تامین سند اجاره ای چه مزیت هایی دارد؟

حضور وکیل برای تامین سند اجاره ای باعث میشود تقدیم سند به دادگاه برای آزادی متهم حداکثر تا 24 ساعت طول بکشد و متهم بعد از 24 ساعت آزاد باشد. لازم به ذکر است اگر سند ارائه شده به دادگاه در شهر دیگری باشد به علت صدور قرار نیابت قضایی و تشخیص کارشناس قضایی شهری که ملک در آن واقع شده است ممکن است زمان زیادی برای آزادی متهم صرف شود که راهنمایی و پیگیری وکیل و تخصصاو در زمینه تامین سند اجاره ای و تخصص او در مواجه شدن با فرآیند قضایی این قضیه باعث میشود این روند بسیار سریع‌تر و بدون مشکل طی شود.

تامین سند اجاره ای نیازمند آگاهی لازم است. مثلا لازم است که مطمئن باشید سند در گرو بانک نباشد و تمام عوارض شهرداری به طور کامل پرداخت شده باشد. کمک وکیل برای تامین سند اجاره مانع از بروز چنین مشکلاتی در فرآیند تامین سند اجاره ای و رسیدگی قضایی و ارائه سند به دادگاه می شود.

حضور وکیل برای تامین سند اجاره ای چه مزیت هایی دارد؟

حضور وکیل برای تامین سند اجاره ای چه مزیت هایی دارد؟

برای تامین سند اجاره ای باید در ازای اجاره سند از شخص مالک سند به او مبلغی پول پرداخت شود. این مبلغ باید معقول و به صرفه باشد تا متهمان توانایی اجاره سند و آزادی متهم را داشته باشند. لازم است قرار داد اجاره سند به عنوان قرارداد غیر معین با رعایت قانون منعقد شود. حضور وکیل برای تامین سند اجاره ای و انعقاد عقد موجب میشود که قرارداد از هر گونه اشتباه و ابهام به دور باشد و در صورت اختلاف، قرار داد منعقد شده گویا و سندی برای حل اختلاف با کمترین هزینه باشد.

لازم به ذکر است در هنگام تامین سند اجاره ای دقت شود که سند اجاره شده سند قولنامه ای نباشد. چرا که سند قولنامه ای در محاکم به عنوان وثیقه قابل قبول نیست و سند باید شش دانگ و سند رسمی باشد. سند قولنامه ای سندی است که قرارداد فروش بین مالک و خریدار در دفاتر اسناد رسمی منعقد شده اما مالکیت سند و ملک مورد نظر انتقال پیدا نکرده و مالک اصلی همان مالک اولیه است.

اطلاعات قبلی وکیل و استعلام او از شهرداری در خصوص وضعیت ملک و سایر اطلاعات ضروری مانع از بروز هر گونه مشکلات غیر قابل پیش بینی در تامین سند اجاره ای می شود.

برای ارائه سند به محاکم قضایی و گذاشتن وثیقه، کارت شناسایی وثیقه گذار لازم است و صلاحیت او توسط مرجع قضایی تایید شود. اصل سند شش دانگ ملک باید به دادگاه تقدیم شود و ارزش آن به دستور دادگاه و توسط کارشناس سنجیده میشود.

در کنار موارد ذکر شده نامه درخواست ضمانت متهم نیز باید به دادگاه تقدیم شود و پس از تایید قرار تامین کیفری و تناسب سند، سند ارائه شده به عنوان وثیقه در مرجع قضایی تایید میشود تا در شرایط فرار متهم و عدم حضور او در دادگاه با رعایت مراتب پیش بینی شده توسط دادگاه ضبط شود.

پس از پایان دوره سند باید به مالک اصلی بازگردانده شود و قرارداد اجاره سند نیز خاتمه پیدا میکند.

مجموعه حقوقی عدالت آفرینان ارائه دهنده کلیه خدمات مشاوره حقوقی و سند و وثیقه برای مراجع قضایی تامین و تهیه انواع سند، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی به عنوان وکیل شما بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد.